Digital marketing er processen med at skabe, styre og gennemføre en markedsføringsplan, der bruger digitale teknologier til at nå og engagere forbrugerne. Digital markedsføring er et begreb, der bruges til at beskrive brugen af elektroniske medier og digitale teknologier til at nå markedsføringsmål. Det har erstattet udtrykket “online markedsføring” og er nu almindeligt anvendt.

Digitale markedsføringsmetoder omfatter søgemaskineoptimering (SEO), betalt søgemaskineannoncering (PPC), e-mail-markedsføring, markedsføring på sociale medier og indholdsmarkedsføring. I visse kredse kaldes digital markedsføring også for “internetmarkedsføring”, “webmarkedsføring”, “online markedsføring”, “digital reklame” eller “elektronisk reklame”. Alle disse udtryk kan dog bruges i flæng.

Fordelene ved digital markedsføring er mange. Virksomheder kan nå ud til et bredere publikum lettere og billigere end ved traditionelle metoder. Desuden er digitale kanaler mere interaktive, hvilket giver kunderne mulighed for at komme i kontakt med virksomhederne på måder, som ikke var mulige før. Endelig er de digitale medier i konstant udvikling, hvilket betyder, at virksomhederne hele tiden skal tilpasse deres strategier for at være på forkant med konkurrenterne.

Om forfatteren

Related Posts

Skriv en kommentar

Your email address will not be published.